Direktlänk till inlägg 5 april 2008

"Faaaan, faaaan, faaaaan." För att citera Thåström.

Av Sofia - 5 april 2008 10:08


   Usch mår riktigt uselt... För det första så är jag fortfarande stressad pga att min klocka inte har ringt och jag trpdde att jag börja tio... Vakna fem i tio... Men jag hade tur, jag börjar tolv så Gud älskar mig fortfrande! ^^

   Hade ställt klockan på fem... Men tycker att jag borde ha vaknat ändå! jag gjorde ju det igår! Nä jag är riktigt piss över min mobil. Fy skäms att inte ringa... Hatar det.

   Något som jag hatar mer är att komma försent! I skolan gick det bra då brydde jag mig inte, men till jobbet hatar jag! just det att jag inte kan ta mig dit på ett snabbt sätt också. Jag måste ändå gå om jagkommer försetn och det tar 25 minuter. Jag har ju varken cykel eller en bil som fungerar.

   Fast min bil ska fixas nästa vecka förhoppnings vis^^ I've got the money now! Känns bra, även fast jag skulle ha velat haft pengarna till annat. Jag är ju så värdelös på att hållai pengar! Jag har 7oo kr på tre veckor nu... Känns inte så jätte bra! men jag har de på ett annat konto så jag kan inte röra de i alla fall^^ No more shopping for me. Men hoppas ändå att jag kan gå ut nästa helg, skulle behöva det!


   Nä mår riktigt piss idag... Hoppas att det inte kommer showa på jobbet, men man vet aldrig.

   Jag hatar verkligen med att vara tjej, då måste man analysera allt som händer en själv och andra. Men jag får ta mitt dåliga jag, oro, surhet, ängsla, ledsamhet mm, och knyggla ihop den till en boll och kasta den så långt ut i havet som jag kan! Jag måste ju gå vidare i livet och det kan jag inte med den lasten på mn båt!


   Var ju hos Lollo igår. Köpte lite godis och chips och tog med mig. Det blev ingen film men vi satt och snacka llite och kolla på tv. Mys ^^

   Lite osocialt att börja sncka i telefonen tycker jag, men jag överlever ju för fan! Lite avis att jag själv inte kan prata i telefon. Vet inte varför men jag har alltid haft en sorts telefon skräck. Tycker det är nästen skönare att prata med folk face to face då man kan se personens ansiktsuttryck och så. Så igentligen värst är det ju i så fall med msn, då man verkligen inte ens kan höra en persons humör eller ngt, men det klarar jag av... :S

   Ajja. Kom hem vid halvtolv och gick och la mig med en gång. Okej, nu ljög jag... Först gick jag till toan och förbannade mina finnar och svartporer SEN gick jag och la mig. ^^ Har kommit in i en period då mina porer ska vara ännu jobbigare än vanligt, and I din't like it!

   Ajja måst gå vidare!


   Ska ju jobba idag som sagt. Inte så jätte pepp på det. But a girl has got to do what a girl has got to do! Så att säga. A girl has got to pay her bills! Och de är ju inte nåra...

  Usch börjar bli mer och mer orolig för att komma med i ngt program som lyxfällan. Okej jag är inte riktigt i sådant trubbel, men jag är jävligt rädd för att jag en gång ska... Fast jag inte borde det...

   Jag har ju shoppat på Ellos och HM på internet och kommer få en sådan där månads faktura... Det jag är rädd för är att jag kommer fortsätta shoppa där och att den där fakturan kommer bara att växa. Drömmen är ju att alla mina skulder kunde bara försvinna!

   Jag har en del lån. För lägenheten, till mina föräldrar, för körkortet (Fast jag inte borde ha haft det om mina föräldrar bara hade hållt vad de lovade!) min dator (har jag inte ens fått första en för!!! liiiite orolig över att den ska komma om ngn vecka eller så när jag inte har råd!!!) och nu då ellos och Hm. 6totalt fast då kommer mitt körkorts lån försvinna nästa månad för att jag är klar med den^^ men då kommer ju de andra ta över!

   Fan jag behöver ett nytt jobb!!! Ett som gjorde så att ajg kunde få liote mer pengar till att betala av de här lånen lite mer! Skulle vara grymt skönt. Visst Lägenhets lånet kommer jag ju inte kunna betala föränn jag flyttar och då förhoppnings vis så kanske ajg kan tjäna lite på den också^^ Då kan jag ju kanske betala tillbaka ännu mer på lånen!!!


   Nä inga fler lån!!! Hatar dem! Var riktigt stolt över mig själv när jag var SÅ nära att beställa mer från HM men gjorde inte det i slutet  ändå!!! Även fast jag ville ha den där baddräkten^^ Jag trodde jag hade beställt den men det hade ajg visst inte och då blev jag lite sur!

   Nä men tur var det kanske... jag har handlat för ca 4oo på HM och för 2ooo på ellos, då ellos är lite dyrare så blir det lite mer:P:

   Nä ska sluta med det nu! Inte bra för varken mig eller min ekonomi! Eller jo lite bra är det ju... Har ju fått lite saker till Kreta resan som jag ska till i slutet av Maj^^ lite sommar grejor och så^^ Sen så är det ju mycket som jag kan ha i sommar också^^

   Var ju på stan i går med mamma och lillasystrar. Hittade en sjukt snyggkjol, ett billigt linne och en jätte söt... vaddet nu är, top. Pia betala allt för att jag tog hand om Harald och de betala av det som vi åt. Så visst 1oo kroner till på deras lån men dt var värt det^^ Tror inte jag är så långt borta från slutet till deras lån heller!!! Gav de en tusenlapp så jag kanske har ytterligare en tusenlapp på deras lån... Måste fråga...


   Min telefon fungerar inte igen! Detta är tredje gången! Och var je gång den inte fungerar är när jag verkligen behöver den! Jag menar, jag betalar ju för den! Visst jag ringer inte så ofta men jag betalar ju minst 15o spänn i månaden för den och då vill jag ju att den ska funka!!! Så jävla irriterande! Jag borde få kompensation för det! Men det är ju telia så jag tror de skiter i mig...


   Ajja ska gå och äta nu och sen bege mig till jobbet...



   -Keep on Älska-



  -Sofia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 13 juli 2008 00:26

     Kommer försöka byta till en ny blogg http://attkela.blogg.se/ den är fortf underkonstruktion och jag har inte börjat skriva ngt på den än men forts. f. ^^        -Sofia ...

Av Sofia - 11 juli 2008 17:09

     Barnen åkte la för ca 3-4 timmar sedan... Känns lite sorgset men också dels för att K1 är slut nu också med det... fan vilket härligt tjejgäng jag fick nu sista veckan! Så himla underbar och man kände att de tyckte om mig^^       Tänkte läsa upp...

Av Sofia - 5 juli 2008 21:56

     Jag ska vesper om fyra minuter med mina nya barn^^ De verkar väldigt gulliga och verka tycka att det är jätte kul att få vara på läger (För en gångskull!!^^)      Elsas kusin från USA är med också och kan bara engelska men måste säga att det gå...

Av Sofia - 3 juli 2008 17:19

     Här kommer lite fler citat från Brevik genom tiderna^^ från i år och förra året.      Johan Lasp "Gud är inte alltid snäll"    Stug Fredrik "Nej han skapade ju dig!"      Stug Viktor "KFUM=Kristna förbundet unga män"    KökMolle "Jag visste inte...

Av Sofia - 2 juli 2008 22:13

     Jag vet att mina uppdates här har vart riktigt dåliga men om ni skulle jobba som jag gör här ute skulle ni förstå! ^^ Full fart nästan hela tiden och kul har man:P    Idag har vi bla kommit hem från en kaotisk övernattning med 32 barn under hajk...

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om ätstörningar?
 För
 Emot

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards