Alla inlägg under mars 2008

Av Sofia - 31 mars 2008 23:12


   Eller inte... Orkar verkligen inte någonting just nu...


    Eller inte... ^^ Kan berätta lite om hur dagen har vart.

   Jag höll på att komma försent till jobbet men ändå inte... Om intw jag hade kollat hur jag skulle jobba igår på kvällern så skulle ja ha trott att jag skulle börja klockan 16. Men istället så började jag kockan 8. Sicken jäkla tur.

   Dagen gick faktiskt bra... lite trött men den har inte vart jätte tråkig. har tom stått ut med att stå i köket hala dn! Men det har nästa vart kul. Det har kanppt vart ngn försälljning som helst vilket har vart ett skönt avbrott från helgen. Även fast det var kul i Söndags också då allt flöt på som smort.


   Men iaf. Efter åkte jag in till stan för att kolla lite i affärer.Har missat massa nya att ta igen, men et var inte så mycket kul. Visst Monki var kul, men annars så hittade jag ingenting och tack gode gud för det. Skall inteköpa mer saker.


   På tal om ny köpta grejor. Fixk mitt Ellos paket idag. Två shnygga bädd set, Yoga DVD, shnygg lång ärmad tröja, joggingset plus en klänning/tunika och en jacka som jag ska skicka tillbaka för att de inte var som jag trodde de skulle vara.

   Jackan var i ngt jätte konstigt tyg och passade inte i huvudtaget.


   Tunikan har jag för stora bröst för!!! Sjukt jobbigt. Om jag hör ngn klaga på att ha för små perfekta bröst så kommer jag bli sjuuukt sur. För de har åtminstonde turen att kunna ha en snygg kläning utan att det får en att se tjock ut...

   Visst visst dagens Ilandsproblem men min blogg, mina ord ochjag får tycka vad jag vill...

   Men ändå så skulle jag nog inte vilja förminska de eller operera de än på några tjugi tretti år. Inte förän jag har fått trebarn och de hänger vi knäna... ^^

   Även fast man har tänkt på det så skulle jag nog känna mig ganska konstig om jag gör det. och aldrig i livet att jag skulle ha råd med det och skulle jag ta lån för ngt sådant så skulle det fettsugning eller ngt.

   Folk kanske tycker jag är galen som tönker på ngt sånt men om man har sett min mormor eller min mamma, innan hon opererade magsäcken, så skulle man förstå. Jävla släckt...

   Men istället för att operera mig så måste jag gå och kolla om jag har astma så att jag kanske kan få ngt för det och börja träna på riktigt... Vill JU börja simma. Måste ta tag i allt. Äta nyttigare, börja träna, spara pengar (fast då måste jag skaffa ett till jobb :S) måla om (har äntligen skaffat färg, till luckorna i alla fall!) städa mm.

   Jävla lista...


    Nä detta får enda denna session av pladder...



   -Keep on Älska-



   -Sofia

Av Sofia - 31 mars 2008 06:54


   Go morron!

   Inte lika cheerio som härom dan men ändå jäkligt glad att jag är uppe. Skulle fortfarande ha legat i sängen och legat där tills jobbet skulle ha ringt. Vet inte varför men jag har fått för mig så mycket saker den senaste tiden, och nu det senaste är att jag trodde jag skulle stänga idag, men det skulle jag ju inte! Jag skall öppna!!!

   Behöver seriöst hitta min kalander! Men var fan kan den vara? Eller så får jag köpe en ny. Men jag gillade min gamal plus att jag har lite saker däri som jag behöver :( Visst jag är skit dålig på att leta eftersaker. Lika dålig som jag är bra på att tappa bort. ^^  Men oftast brukar de komma fram till slut!


   Lite trött och grinig men det går över. Gjorde sallad igår ^^ Känner mig jätte stolt att jag äntligen gjorde det!!! :P Har tänkt på att göra det i flera dagar men det har inte blivit av. Men nu äntligen har jag och tänkteta med det till jobbet idag. Ska sluta äta personal mat och börja ta med mig. Köpte ris och fiskbullar i går bara för det!^^

   600 spänn i persoonal mat är inte lika kul längre! Istället för att få åttaoch ett halvt tusen så kunde jag ha ftt runt niotusen istället! men det är den där jävla pommen som ställer till det! plus att vi har världens goaste bröd just nu! God bless the Chili bröd!


   Ätit frukost idag igen! *stolt*  Känns bra, känns bra. Kanske kan fortsätta med det också. Har köpt "riktiga" cornflakes ju så kanske är de. ^^ Har tröttnat lite på Müsli även fast det är sjukt gott också. och mackor tar sådan tid, fast det är sjuuukt gott!


   Nä ska gå och göra i ordning mig nu och sedan dra mig till jobbet! Har inte berättat än om mitt braiga humör jag hade igår men tänkte lägga in ett ltet inlägg där senare!



   -Puss kalas-



   -Sofia

Av Sofia - 29 mars 2008 19:31


   Nää... inte rikitgt ett fängelse, men fy fan va opepp jag var idag! För det första så såg jag igår att stefan nog inte kommer ha mig med i uppställningen. Soft tänkte jag , då får jag slapp plats vid pommen eller något. Men så visade det sig att Annie var sjuk så då möblerade han om allt så att jag skulle stå på big och vanliga med Shaffi i beställningen. Okej låter la bra tänkte jag fast jag hellre skulle vilja stå på stora där Erik och Jennifer stod.

   Går in och får börja göra lite stora... Och där fastna jag hela dan typ... Helt okej men fy fan va mycket McFeast...

   Det slutade aldrig komma folk så man kunde inte stanna upp en ända gång mellan 11-16... Förutom på min kvarts rast. Hela dan kände jag bara hur tråkigt det var, det gick bra för Jennifer och Erik på Big och vanliga men det kändes som att jag alltid sacka efter och Erik fick komma över och fixa ngn bricka, även fast det kändes som att jag aldrig slutade göra brickor och förbereda för nästa...

   Efter två så började det bli värre... Då skulle alla på rast. Fram tills dess hade det gått bra med skåp, vi hade det nästan hela tiden och Shaffi var pigg och glad. Sen rasa allt när vi bara blev tre i köket sammanlagt. Visst vi hade hjälp med boppen men allt var i en ända jävla röra...

   Sen när Shaffi gick 15.20 fick jag hoppa till boppen, soft. Äntligen kunde man slappna av lite. Kanske folk tycker att ajg var slapp hela dan men i mitt huvut har det vart full gång från början till start. Inte enkelt när man har mycket annat att tänka på samtidigt...


   Känns så sjukt konstigt... I morse var jag på så sjukt bra humör men efter jobbet hade det totalt försvunnit och jag ville bara hem och lägga mig ner och dö... Vilket jag inte gjorde självklart ;) istället tog jag en dusch, mmm underbart, och sen kolla jag ut vad jag skulle ha på mig till ikväll, Sicket jävla problem. Blev samma som förra veckan utan att jag har den grå klänningen under som kjol + att ajg har en scarf i midjan med zebra mönster. Wunderbart!

   Ska gå och sminka mig snart och fixa håret, om det är nu så mycket att fixa, har aldrig förstått mig på hur man gör en snygg frisyr. ^^


   Provade mina små gratis produkter från Kanebo efter duschen, så jävla sköna saker. Fick prover på ansiktstvätt, grovrengöring för porer (Tack!!! I need it badly!) och ansiktsmask. Wunder-wunderbart!!! Mask kan nog vara lite för fet för mig men det andra kändes gudomligt. Men så kostar ju orginal förpackningarna ca 500 kr st. Men de är värda det.

   Köpte ansiktsrengöring från märket Darphin för 400 men då hade jag present kort på Åhlens. Men det är så värt det och jag skulle jätte gärna köpa Kanebos "Lertvätt" eller extreme portvätten!

   Men det får bli när jag har råd med det. Efter att jag har köpt nytt batteri till bilen och tatuerat in hibiskus blommorna och tvilling stjärnan till min andra stjärna på armen! ^^ Med andra ord om ca ett halvår :P


   Nä nu ska jag gå och antingen äta sallad eller chips. Kan nog bli andra alternativet då jag ska diska också och vill ha något snabbt... ^^ Har inte ätit chips på länge! Eller jo, lite förra veckan hos Nickes fest... Men det räknas inte nu ^^



   -Keep on Älska-



   -Sofia

Av Sofia - 29 mars 2008 09:14


   Go morron Go morron!

   För en gång skull så är det faktiskt morron när jag säger det! Kanske beror på att jag somna klockan åtta i går ^^ Sjukt underbart!

   Funderar på om jag kanske ska gå en promenad i dag innan jag ska jobba... Eller om jag går en längre sträcka till jobbet än vad jag brukar göra^^

  

   Vad hände igår då?

   Jobbet kändes kaos... Fick inget stopp på rullandet i DTn och Kassan var typ smokfull hela tiden. (Vill inte eta hur det kommer bli idag då!!!)

   Jag stod eofs i pommen och fick hjälpa till med lite olika saker så jag hade väll den lättaste uppgiften, men ändå... Shit... Inte underligt att ajg somna med en gång... ^^

   Visst det var inte som när allt tog slut i förrgår... Men då var det intemycket folk hela tiden utan det var bara jobbigt... I går så tog salladerna slut istället coh sallads bröden. Bröden tog slut två gånger men jag gjorde 12 salladerna förutom de som var beställda, så jag tror inte de tog slut en gång till. Men man vet aldrig!


   Nä blä. Idag kommer nog bli roligare hoppas jag! Emilia jobbar ska bli kul att jobba med henne! ^^ Får se om jag är med på dagens uppställning, såg på schemat igår som var utskrivet att ajg inte var med, med jag har anmält mig på internet och där står det att jag ska jobba 11.30 till 17.00 (eller 16.00 kommer inte ihåg vilket^^) Om jag har tur kanske jag får stå på ngt slappt ställe då :P

  

   Måste be om ursäkt till Benjamin, jag hade lovat att jobba över en timme igår för att han skulle till tandläkaren och självklart glömde jag det! Skäms lite. Jag vet att jag tänkte på det dagen innan men sen så glömde jag det totallt!

   Ajja shit happens det är bara att stiga upp på hästen igen...


   Nä nu ska jag gå och äta frukost (Flingor som var sjukt länge sedan jag åt! ^^) och sen ska jag gå och göra iordning mig och kanske börja gå! Är välldigt sugen på att gå lite! ^^



   -Keep on Älska-



   -Sofia

  

Av Sofia - 27 mars 2008 17:51


   Trött, som vanligt inget speciellt där precis. Är på jobbet nu och ska stänga. Inget ordinary där. Har träningsverk, DET är special ordinary!!! Har inte haft det på minst ett år^^ Visst det är jobbigt som fan men känns på samma gång bra då det betyder att jag har rört lite extra på mig! ^^


   Vi har ju fått en "medarbetare dator" på personal rummet. Sjukt jobbig grej. Visst det är skit bra att man kan kolla sitt schema men annars är den helt värdelös. Man kan ju inte ens se vilka man jobbar med om man trycker på en speciell dag, vilket betyder att man itne kan boka pass fårn den och enter funkar inte... :S


   Ajja annars på fronten inget nytt skriver kanske lite sen när jag kommer hem om jag har lite mer energi. ^^



   -Keep on Älska-



   -Sofia

Av Sofia - 26 mars 2008 22:57


   Fan vet inte vad som är med mig i dag! Visst jag somna klockan fyra på morronen och var tvungen att gå upp klockan nio för att jag skulle hinna ta me min lillebror till simhallen... Vi kunde ha sovit längre vet jag nu i efterhand!

   Kom upp, åt frukost och kom i väg tog ca femtio minuter. Fan vad barn är sega när man känner sig stressad! Åkte in till stan köpte badbrallor till lillebror och en fin resväska! ^^

   (Fan va jag har köpt väskor de senaste tremånaderna!)

   Sen gick vi till badet och jag stod inte ut mer än en timme. Varför kan det inte vara lika kul som när man var liten!?

   Efter det var Harald hungrig igen, vilket han alltid är i alla fall på snabb mat. Jag hade frikort på donken så jag tänkte vi kunde gå till den i city, men det var så jäkla mycket folk så jag sa att vi kunde äta på den jag jobbar på istället... Inte så populärt från honom men ha nklarar ju säg.

   Så innan vi åkte dit fick jag honom att gå med på kicks först där jag köpte en mascara. Kanebo 38 grader, världens mest underbara maskara. Plus att jag fick lite prover på andra kanebo produkter! Fick dessutom ett prov på en underlags kröm från Lancôme på en annan smink affär också!!1

   Sen kom vi då äntligen fram till donken och vi åt lite. Sen visade det sig att det var två timmar tills jag skulle börja jobba och två och en halv tills pia och tony skulle komma ochhämta honom. Blev så sjuukt trött och ville bara sova. Sen när jag började jobba blev det helt tvärt om!! ^^


   Snakca ganska mycket skit med två andra tjejer på jobbet, känner mig dum, men personen vi prata om had it coming! Sådan jävla jobbig människa med värsta attityden! Blöö!


   Ajja nu gäller det bara att städa upp efter lillebror och sen måste jag gå och lägga mig!!



   -Lalalove-



   -Sofia

Av Sofia - 25 mars 2008 21:54


   Min lillebror Harald är på besök och ska sova över. Visst jag gillar inte mina syskon så jätte mycket förutom Harald och Fanny börjar jag gilla mer och mer.

   I alla fall... Har haft det trevligt med honom. Visst det var ett helvete att komma till och från Söderköping, jävla kaos trafik! Gick hemifrån klockan14.20 var framme klockan 16.20 åkte från Söderköping. 16.40 kom fram till Maxi klockan 17.55 Fy fan!

   Tog med mig Harald bak till köket och han fick kolla runt lite. Han fick sänka pomme och hämta sallad. Vi gick runt och han fick se hur det gick till i köket, DTn och kylen/frysen. Han verkade ganska ointresserad men jag tror han hade kul. Sen åt vi och han fick plus meny^^ tyckte han om^^

   Sen gick vi och handla och jag använder ju sån där scanner som han fick hantera tyckte han var jätte kul och han pratade hela tiden om att scanna allt! bla sig själv.^^  Köpte ganska mycket. Var tvungen att köpa frukost, det vill säga mjölk, flingor och ost bla. Sen så var jag ju tvungen att köpa saker till ikväll. Det vill säga chips och cola^^ plus massa andra saker som jag behövde. Gick upp till 300 kroner. :S


   Allt detta plus pzza. Har inte kännt mig så här tjock på jätte länge^^ och i mon ska vi gå och bada. Riktigt trevligt dygn med andra ord^^


   Nä ska väll gå och vara lite mer social nu innan vi går och lägger oss.



    -Natti natti love!-



   -Sofia

Go

Av Sofia - 25 mars 2008 13:15


   Är sjukt trött idag. Även ifall klockan är kvart över ett på dan. Fan va jag måste vända tillbaka dygnet!

   Jag ska åka och hämta min lillbror strax, han ska sova över. ^^ Ska bli kul. Jag ska ta med honom till jobbet så ska han få gå in bakom och kolla hur vi har det. ^^ Sen ska vi hem och käka pizza. mums. Jag tror det kommer gå bra, Han är en snäll kille.


   Köpte nya shorts igår! Eller snararer jag köpte nya kalsonger. ^^ Det är boxerkalsonger men jag tänker använda de som shorts och som pyamas. Skit sköna och snygga!



   Jag orkade ju inte skriva igår. Inte så konstigt då jag var så jäkla sur på mig själv. Tänkte dra lite som hände då nu.


   Fick ju låna bilen till jobbet i förrgår pga att jag var i sörping på midda hos mina föräldrar. Mormor och morfar och moster kom innan och kolla på lägenheten och jag fick lite små grejer ^^ Två simpsons muggar av moster, en tvål blommor och påskägg av mormor och morfar. Plus massa tidningar.

   Det var kul och de var jätte trevliga. Sen åkte vi då och åt midda hos mina föräldrar. Farmor och farfar var där också så det var trevligt.

   Sen fick jag spö av min sexåriga lillebror i NHL05 men sen började jag fatat hur man gjorde och då fick jag tom in ett mål på min pappa som har kört det i flera år. ^^


I går då. I går när jag kom dit så var det skit lungt i början. Jag stod i Ettan Erik i tvåan... Inget speciellt hände. Sen hoppa Erik in iköket och Karen tog över... Inget hände...

    Sen hoppa Anna in och då tog helvetet fart. ^^ Inte Anna utan ca efter tio minuter så kom det en bil, allt verkade vara som vanligt, men sen fick hon inte igång bilen. Batteriet hade dött! Det blev stessigt som fan men vi klarade det. Vi hade en sån jävla tur att alla bilar bakom var så förstående även fast de fick vänta tjugi minuter på mat.

   Sen kommer det ju alltid någon jävel som blir sur men det kunde vi ta. Fast man förstår ju inte riktigt hur de tänker. När de får vänta tjugi minuter på att beställa och sen blir sura för att maten inte kommer med engång.

   Ajja vi klara det och kvällen flöt på sen hyfsat bra. Jag och Anna stängde kök och disk det gick skit bra, jag är fortfarande skit dålig på att banka grill men det kommer la snart ^^

   Ända problemet var ju att Det tar sån lång tid för Mette att göra matsalen. Hon har all tidi världen att förstänga men är ändå klar sist och då får vi göra några av hennes arbetsuppgifter. :( Hon kan inte förklara bort det med att hon inte har stängt så många ggr längre. För hon har stängt ganska många ggr nu. Problemet är att hon inte förstänger något när hon inte har något att göra och att hon går och röker hela tiden. Vilket man inte gör. Anna är rökare också men man går inte ifrån sina arbetsuppgifter för det.

   Sen var det ju stefan också som är petig med allt. Visst det är bra men det skulle vara skönt att vara klar ordentligt i tid någon gång. Visst vi var klara elva igår och dagen innan men det var för att det inte var något folk...


Ajja. Orkar inte klaga mer.. Ska åka och hämta Harald alldeles strax... ^^



   -Keep on Älska-



   -Sofia


  

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om ätstörningar?
 För
 Emot

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards