Direktlänk till inlägg 20 april 2008

Jag är inte gjord för att vara ensam...

Av Sofia - 20 april 2008 22:40

  

   Vad fan är det med mig? Jag orkar ingenting... Önska att detkunde finnas något mirakel piller som gjorde så att jag kunde må bra med en gång. Jag blir inte gladare av att köpa saker, får bara ångest tio minuter senare.


   Något som jag mer har fått ångest över nu är min vikt. Kollade mitt BMI och om jag väger 74kg så är jag överviktig. Men jag är inte säker på att jag väger det utan det kan vara 72, då är jag "normal" viktig men på gränsen till överviktig. Fuck, jag vill väga 60. Får sån ångest av att äta. Kanske inte så jätte mycket innan men efter är det förjävligt. Och då är det som är gjort, gjort.

   Vet att det är sjukt att jag tänker så men jag kan inte hjälpa det, mår så sjukt dåligt av att väga så här mycket. För ett årsedan, eller i juli för den delen, så vägde jag ngnstans mellan 66-68 och det var jag jävligt glad över. Nu när jag jobbar på McDonalds så har det bara gått uppåt... Skulle vilja kunna gå ned men jag har verkligen inte ngn pli på mig själv.

   Ska skaffa mig en våg. Då kanske jag kan fixa det bättre.


   -Fy fan för mig-

 


   och enligt den här modellen så är jag överviktig. Jag satte mig på 4-5 och gissade rätt... Inte kul, skulle hellre vilja var 2-3... Men ettan kan jag tycka är för mycket.


   Prova själv: http://www.halls.md/bmi/figures.htm



   Mådde verkligen skit på jobbet idag. Skulle ha stängt men tack så himla mycket Tess för att du tog den så att jag kunde komma hem klockan nio istället! Tror inte du vet hur mycket det betyder för mig! Men det betyder så otroligt mycket!

   Höll på att brytas ned flera gånger i dag och var tvungen att gå ifrån för att samla mig igen och kämpa på. Men det är inte lätt när man inte vet vad det bror på och man inte har ngt att ta som gör så att du lugnar ned dig. Måste fixa det.


   Har ju vart på Brevik idag och igår. Mådde skit bra där förutom att jag höll på att somna på teoripasset på förmiddan så att jag var tvungen att gå och lägga mig i två timmar till lunchen. Annars var det sjukt kul att träffa folk och sjukt intressanta saker som Lisa tog upp på kursen. Har ju gått den helt och hållet för två årsedan, gick den ungefär så där sporadiskt som i helgen förra året. Så jag har ju gjort det ett antal ggr. Men alltid likak ul!


    Kom dit ut klockan typ halv ett igår efter att jag hade stängt, tack Alex frö tjugan!, möttes av Kalle och jag följde med honom till en lägereld där Petter Wallberg med kompis befann sig. Det var soft vi stod och prata, mest om hur urtida vi betedde oss (En sten hade legat i elden hela kvällen och hade börjat typ glöda innuti så killarn a bestämde sig för att börja slå på den med en pinne ^^ :S)

   Men det mest fascinerande (Eller hur det stavas.) var att om man hällde ketchup på ett papper och vek pappret över det så att det blev som ett itet bylte såtog det typ över en timme innan den brann upp! Även fast man la den mitt i elden så vägrade den brinna!

   Så vi disskuterade ju att om det ngngng börjar brinna hemma hos sig så skall man hälla ketchup över sig för att inte brinna upp! :P och för att rymdfärjor inte ska brina upp när de kommer till baka in i atmosfären så ska man ha så att ketchup spruta ut tunt om kring den!

   Visst efter ett tag blev det kanske lite mycket, men då var vi alla så trött så att vi hade rätt till det :P ^^


   Nä, nu tycker jag det går jääävligt långsamt med min musik! Datorn är trööög... Har ju funkat sjukt bra innan, men nu går det bajs. Äh ska kolla på Avatar lite så kanske det hinner laddas ned tills jag har kollat klart.


   Kan fortfarande inte släppa att jag är överviktig. Jag vet det kanske inte syns men det känns. Ska försöka äta mindre, speciellt på jobbet. Kanske borde skaffa sådana där hunger piller. På något sätt vill jag ju lyckas! Ska nog skaffa den där förbannade vågen. Förut skrämde vågar mig men nu känner jag bara ett behov av den! Har inte vägt mig på en och en halv månad. Dags nu att göra det igen.



   Ajja ska kolla lite Avatar och sen ska jag lägga mig. Om jag kommer upp lite tidigare i mon så skall jag diska och städa lite. Ser fortfarande för jävligt ut sen Kalle var här, hmm kanske borde tvinga hit honom och hjälpa mig städa! ^^ Haha jag får komma till honom istället och stöka ned där :P



   -Jag vill inte vara ensam längre!-



   -Sofia

 
 
Linnea !

Linnea !

20 april 2008 23:37

Bra den fungerar , jag förstår mig inte ritkigt på den , haha men bara den gungerar för någon så =)

http://need-to-be-thin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ellen

24 april 2008 10:21

Du är vacker! Det är synd att du har hakat upp dig på din vikt när du är så himla fin! Se dig i spegeln istället för att stå på vågen kvinna! Håll med mig eller få stryk på lördag:P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 13 juli 2008 00:26

     Kommer försöka byta till en ny blogg http://attkela.blogg.se/ den är fortf underkonstruktion och jag har inte börjat skriva ngt på den än men forts. f. ^^        -Sofia ...

Av Sofia - 11 juli 2008 17:09

     Barnen åkte la för ca 3-4 timmar sedan... Känns lite sorgset men också dels för att K1 är slut nu också med det... fan vilket härligt tjejgäng jag fick nu sista veckan! Så himla underbar och man kände att de tyckte om mig^^       Tänkte läsa upp...

Av Sofia - 5 juli 2008 21:56

     Jag ska vesper om fyra minuter med mina nya barn^^ De verkar väldigt gulliga och verka tycka att det är jätte kul att få vara på läger (För en gångskull!!^^)      Elsas kusin från USA är med också och kan bara engelska men måste säga att det gå...

Av Sofia - 3 juli 2008 17:19

     Här kommer lite fler citat från Brevik genom tiderna^^ från i år och förra året.      Johan Lasp "Gud är inte alltid snäll"    Stug Fredrik "Nej han skapade ju dig!"      Stug Viktor "KFUM=Kristna förbundet unga män"    KökMolle "Jag visste inte...

Av Sofia - 2 juli 2008 22:13

     Jag vet att mina uppdates här har vart riktigt dåliga men om ni skulle jobba som jag gör här ute skulle ni förstå! ^^ Full fart nästan hela tiden och kul har man:P    Idag har vi bla kommit hem från en kaotisk övernattning med 32 barn under hajk...

Presentation

Omröstning

Vad tycker ni om ätstörningar?
 För
 Emot

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards